بازدید معاون رئیس جمهوری از روند پیشرفت سامانه فواد در ایرانسل
به گزارش توسعه نرم افزار، معاون رئیس جمهوری و معاونان وزیر ارتباطات، از روند اجرای سامانه فوریت های اداری (فواد) توسط شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا) بازدید نمودند.
به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از روابط عمومی ایرانسل، دکتر علاءالدین رفیع زاده معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر محمدمحسن صدر معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس جواد موحد معاون توسعه شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۴، با حاضر شدن در محل شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا)، از روند اجرای پروژه «سامانه فوریت های اداری (فواد)» بازدید نمودند. در این بازدید که با هدف بررسی پیشرفت های فنی و اجرایی سامانه فواد برگزار شد، گزارشی از وضعیت جاری پروژه، عملکرد فنی سامانه و چشم انداز توسعه آن عرضه شد. رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در جریان این بازدید، ضمن اشاره به اهمیت راه اندازی سامانه فواد، این سامانه را ابزاری مؤثر در جهت بهبود عملکرد ادارات کشور توصیف کرد. رفیع زاده تاکید کرد: سامانه فواد، با فراهم کردن امکان نظارت دقیق بر فرایندهای اداری، زمینه ساز ارتقاء بهره وری و شفافیت در ساختارهای سازمانی می شود. این سامانه می تواند بعنوان معیاری برای ارزیابی عملکرد کارکنان مورد استفاده قرار گیرد و نقش مؤثری در طراحی سیستم های پاداش و جریمه ایفا کند. در ادامه این بازدید، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت توسعه سامانه های هوشمند در بدنه دولت، سامانه فواد را گامی مؤثر در جهت تحقق دولت هوشمند و ارتقاء کار آمدی نظام اداری کشور عنوان نمود. صدر با اشاره به اینکه توسعه چنین زیرساخت هایی نیازمند همکاری نزدیک بخش دولتی و خصوصی است، از تلاشهای ایرانسل در طراحی و پیاده سازی این سامانه تقدیر نمود و اضافه کرد: تجربه موفق ایرانسل در حوزه های فناورانه و دیجیتال، الگویی پرارزش برای مشارکت فعال اپراتورها در پروژه های ملی به حساب می آید. معاون توسعه شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر اهمیت طرح های فناورانه و ارتقاء شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: پیاده سازی سامانه فواد نمونه ای از کوشش برای طراحی خدمات دیجیتال مبتنی بر نیازهای واقعی دستگاههای اجرایی کشور است که در قالب الزامات شبکه ملی اطلاعات هم قابل توسعه و بهره برداری است. وی ضمن اشاره به ظرفیتهای فنی ایرانسل، اضافه کرد: هم افزایی میان نهادهای اجرایی و اپراتورهای توانمندی مانند ایرانسل، زمینه ساز گسترش خدمات بومی و پایدار در راه تحقق حکمرانی هوشمند خواهد بود. در جریان این بازدید، مدیرعامل ایرانسل، ضمن اشاره به جایگاه ایرانسل بعنوان اولین و بزرگ ترین اپراتور دیجیتال ایران، بر نقش این اپراتور در تحقق دولت الکترونیک و تحول دیجیتال در کشور، تاکید کرد. رفیعی اضافه کرد: ایرانسل همواره آماده است با تاکید بر توان تخصصی و زیرساخت های فناورانه خود، در راه توسعه ابزارهای نوین الکترونیکی و دیجیتال، در خدمت دولت و مردم قرار گیرد و گامهای مؤثری در آینده همکاری ها بردارد. اجرای پروژه «سامانه فوریت های اداری (فواد)» به دنبال امضای تفاهمنامه ای در بهمن ماه ۱۴۰۳، بین ایرانسل و سازمان امور اداری و استخدامی کشور شروع شده و هدف آن، ایجاد بستری برای رسیدگی سریع و مؤثر به مسایل اداری در نهادهای دولتی و حاکمیتی است. شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا) که بعنوان بازوی اجرایی ایرانسل در حوزه تجاری سازی فرایندها و ظرفیتهای دیجیتال، مسئولیت اجرایی سازی سامانه فواد را برعهده دارد، در حوزه های کاری متفاوت و بالقوه ای فعالیت می کند. عرضه خدمات رسمی شایا به دیگر سازمان ها و بنگاه های اقتصادی در چارچوب خدمات برون سپاری، از حدود دو سال پیش، با تمرکز بر محصول CCaaS یا Call Center as a Service، شامل خدماتی از قبیل مرکز تماس ورودی، خدمات تماس خروجی، پشتیبانی گفتگوی بر خط و پشتیبانی شبکه های اجتماعی، شروع شد و در این زمان، علاوه بر عرضه محصولات ذکر شده و با هدف توسعه سبد محصولات قابل ارائه، خدماتی همچون توسعه نرم افزار، به سبد محصولات شایا اضافه شده است.
منبع: devsoft.ir
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب