ثبت نوع معلولیت حدود ۹۰ هزار کاربر راننده و مسافر در اسنپ
توسعه نرم افزار: اسنپ همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت از اقدامات خود در این زمینه گزارش می دهد
به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، اسنپ از سالهای ابتدایی فعالیت خود تا حالا با شعار «راحتی برای همه» تلاش نموده است در امتداد بهبود کیفیت خدمات برای تمام اقشار جامعه، همچون افراد دارای معلولیت، قدم بردارد. اقدامات این پلت فرم در عرصه افراد دارای معلولیت را می توان در سه دسته طبقه بندی کرد؛ دسترس پذیری اپلیکیشن برای افراد دارای معلولیت، معافیت از پرداخت کمیسیون ویژه کاربران راننده دارای معلولیت و طرح های نیکوکاری (نیکوکاری کلاب و حمایت اجتماعی) ویژه افراد دارای معلولیت. اسنپ همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت گزارش داده است که هم اکنون ۸۹ هزار و ۷۶۷ کاربر راننده و مسافر دارای معلولیت نوع معلولیت خودرا در اپلیکیشن اسنپ ثبت کرده اند و از قابلیت های دسترس پذیری استفاده می نمایند. به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت، نگاهی به کارهای یک سال قبل اسنپ در امتداد پشتیبانی از این افراد داشته ایم.
قابلیت «دسترس پذیری» از دهم آبان ۱۴۰۱ در اسنپ بوسیله تیم طراحی محصول با همکاری و مشورت افراد دارای معلولیت شکل گرفته است و این مجموعه همچنان به سوی بهبود خدمات قدم برمی دارد. قابلیت «دسترس پذیری» برای سه گروه ناشنوا/کم شنوا، نابینا/کم بینا و افراد دارای معلولیت حرکتی امکاناتی را بمنظور دسترسی آسان تر در بخش سرویس خودرو درنظر گرفته است.
کاربران دارای معلولیت، برای داشتن تجربه کاربری بهتر در استفاده از اپلیکیشن اسنپ، می توانند به بخش «اطلاعات کاربر» در منوی اپ بروند و در بخش دسترس پذیری (پایین صفحه) اطلاعات مربوط به نوع معلولیت خودرا ثبت کنند. این اطلاعات در اپلیکیشن اسنپ ذخیره و در هر سفر به کاربر طرف مقابل ارائه می شود تا او نیز با آگاهی و دریافت آموزش های لازم همراه این سفر باشد. از آبان ۱۴۰۱ تا کنون، ۱۵ هزار و ۶۴۷ کاربر راننده و ۷۴ هزار و ۱۲۰ کاربر مسافر نوع معلولیت خودرا در اسنپ ثبت کرده اند.
با فعال شدن گزینه «ناشنوا/کم شنوا هستم» در حساب کاربری مسافر یا راننده از شروع طرح تا کنون ۱۷ هزار و ۸۶۶ کاربر راننده و مسافر ناشنوایی/کم شنوایی خودرا در اپلیکیشن اسنپ ثبت کرده اند. با انتخاب گزینه «ناشنوا/کم شنوا هستم» در حساب کاربری مسافر یا راننده امکان تماس صوتی با این کاربران غیرفعال و بوسیله پیامک به کاربر مقابل اطلاع داده می شود که مسافر یا راننده امکان پاسخگویی به تماس صوتی را ندارد و باید بوسیله پیام متنی داخل اپ با او ارتباط برقرار کرد.
همچنین کاربران مسافر نابینا یا کم بینا پس از دریافت یا بروزرسانی اپلیکیشن اسنپ می توانند با بهره گیری از اپلیکیشن های واسط صفحه خوان درخواست سفر خودرا ثبت کنند. از شروع طرح تا کنون، هشت هزار و ۲۴۶ کاربر مسافر نوع معلولیت نابینایی/کم بینایی خودرا در اسنپ ثبت کرده اند.
اسنپ؛ دسترس پذیر برای کاربران مسافر و راننده دارای معلولیت حرکتی
اگر کاربر مسافر در صفحه مشخصات کاربری خود گزینه «از ویلچر استفاده می کنم» یا «از عصا استفاده می کنم» را فعال کرده باشد، درخواست سفر او با نشان ویلچر یا عصا به کاربر راننده نمایش داده می شود. با بهره گیری از این توانایی کاربر راننده از وضعیت کاربر مسافر خود باخبر می شود و آموزش های لازم را برای نحوه برقراری ارتباط دریافت می کند.
در حال حاضر تمامی کاربران مسافر بوسیله نسخه اندروید و وب اپ می توانند از منوی صفحه اصلی سوپراپ وارد حساب کاربری خود شوند و در قسمت پایین صفحه (بخش دسترس پذیری) نوع معلولیت شان را مشخص کنند. قابلیت دسترس پذیری در فاز بعدی برای کاربران نسخه iOS فعال می شود.
اگر کاربر راننده نیز در صفحه مشخصات کاربری خود گزینه «معلولیت حرکتی دارم» را فعال کرده باشد، پس از قبول شدن درخواست سفر، پلاک ماشین همراه با ویلچر در کارت سفر به کاربر مسافر نمایش داده می شود. از شروع طرح تا کنون، ۱۱ هزار و ۷۸۱ کاربر راننده و ۲۲ هزار و ۳۸۷ کاربر مسافر معلولیت حرکتی خودرا در اپلیکیشن اسنپ ثبت کرده اند.
معافیت از پرداخت کمیسیون ویژه کاربران راننده دارای معلولیت
اسنپ از سالهای ابتدایی فعالیت خود طرح معافیت از پرداخت کمیسیون را برای افراد دارای معلولیت و جانبازان کشور درنظر گرفته است. در این طرح، کاربران راننده دارای کارت معلولیت از سازمان بهزیستی کشور که مدارک خودرا به اسنپ ارایه داده اند از پرداخت کمیسیون معاف هستند. افراد دارای معلولیت در هر زمان می توانند با ارائه کارت بهزیستی خود از این معافیت بهره مند شوند.
لینک ویدئو
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب