یك نماینده مجلس در گفت وگو با توسعه نرم افزار:

مجلس باید برای نظارت بر اجرای حکمرانی قانونمند پروتکل تعیین کند

مجلس باید برای نظارت بر اجرای حکمرانی قانونمند پروتکل تعیین کند

به گزارش توسعه نرم افزار، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: ما باید تهدیدها و فرصت ها در فضای مجازی را شناسایی کرده و برمبنای شرایط، پروتکل هایی برای نظارت بر اجرای حکمرانی قانونمند مشخص نماییم.



سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت اجرای حکمرانی قانونمند در فضای مجازی، بیان داشت: غوغای فضای مجازی و بمباران افکار عمومی توسط کاربران فضای مجازی یک موضوع قابل قبول برای آحاد مردم و مسئولان کشور است و همه می دانند که فضای مجازی متفاوت از هر پدیده ای تأثیرگذار است.
وی افزود: فضای مجازی در همه ابعاد جامعه شامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار است، بدین سبب توجه به بخش فضای مجازی باید در اولویت برنامه ریزی های راهبردی مسئولان کشور باشد.
نماینده مردم آبادان در مجلس اشاره کرد: ما اساسا راه حل مقابله با سوءاستفاده کنندگان از فضای مجازی را دنبال می کنیم؛ باید از هر گونه خلاقیت و ابتکار در حوزه فضای مجازی و پدیده های آنکه روز به روز ممکنست متفاوت با گذشته باشد، استقبال کرد.
سادات ابراهیمی افزود: بهتر است با پیشرفت فضای مجازی، ما این حوزه را بومی سازی نماییم و خطوط قرمز را در نظر بگیریم و این بخش را به جهت چند ابهام تحت تاثیر قرار ندهیم؛ ما باید تهدیدها و فرصت ها در فضای مجازی را شناسایی کرده و برمبنای شرایط، پروتکل هایی برای نظارت بر اجرای حکمرانی قانونمند مشخص نماییم.
وی افزود: خوشبختانه درخت تنومند انقلاب اسلامی بعد از چهل و اندی سال، همچنان قوی و مستحکم بوده و تحت تأثیر تعدادی از تهدیدات فرهنگی دشمن قرار نخواهد گرفت، منتهی نیاز داریم که یک برنامه راهبردی مشخص و عملیاتی و منطبق با شرایط سنتی، بومی و فرهنگی ما هم ایجاد شود.
سادات ابراهیمی اضافه کرد: کشورهای دیگر هم در این زمینه قوانین خاص خودرا دارند و در حقیقت محدودیت هایی جهت استفاده از فضای مجازی دارند، بدین سبب امیدواریم با همکاری دولت و مجلس نگاه جدی و جدیدی در بهینه سازی فضای مجازی به دور از افراط و تفریط داشته باشیم.

1403/07/05
12:01:31
5.0 / 5
203
تگهای خبر: برنامه , مجازی
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
devsoft