حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۴۳۹
قوانین جدید چین برای صیانت از پول کاربران در بازی های رایانشی
توسعه نرم افزار: رگولاتورهای چین طیف وسیعی از قوانین را با هدف کاهش هزینه و پاداش برای تشویق به استفاده از بازی های کامپیوتری وضع کردند.
به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از رویترز، این قوانین ضربه ای به بزرگترین بازار کامپیوتری جهان است که امسال باردیگر رشد کرده بود. قوانین جدید که برای هزینه مالی جهت بازی های آنلاین حد و مرز تعیین می کند، سرمایه گذاران را بیمناک کرده و حدود ۸۰ میلیارد دلار از ارزش بازاری دو شرکت بزرگ بازی کامپیوتری چین کاسته است. بر طبق قوانین جدید بازی های آنلاین اجازه ندارند به کاربرانی که هر روز از سرویس آنها استفاده می نمایند، پاداش بدهند. همین طور اگر کاربران برای اولین بار از بازی کامپیوتری استفاده می نمایند یا چند بار متوالی یک بازی آنلاین را انجام دهند، شرکتها اجازه ندارند به آنها پاداش بدهند. ارزش سهام تنسنت هلدینگ، بزرگترین شرکت بازی کامپیوتری جهان ۱۶ درصد کم شد. از طرف دیگر بعد از انتشار پیش نویس قوانین جدید، ارزش شرکت NetEase (رقیب تنسنت) نیز ۲۵ درصد کم شد. ویگو ژانگ نایب رئیس تنسنت گیمز در پاسخ به سوالی درباره ی تاثیر پیش نویس قوانین اعلام نمود این شرکت نیازی به ایجاد تغییرات بنیادی در مدل کسب وکار یا عملیات های خود برای بازی های کامپیوتری ندارد و افزود این شرکت بطور سختگیرانه الزامات رگولاتوری را اجرا می کند. ژانگ افزود قبل از این و به ویژه از ۲۰۲۱ میلادی، زمانیکه صیانت از کودکان مورد توجه دولت چین قرار گرفت، افراد زیر سن قانونی مبالغ اندکی برای بازی های کامپیوتری صرف می کردند. قوانین جدید برای محدود کردن هزینه کاربران در بازی های کامپیوتری بسیار شفاف هستند. بازی های کامپیوتری در کنار ممنوعیت اعطای پاداش به کاربران باید محدودیت هایی بر سقف پرکردن کیف پول های دیجیتال آنها برای هزینه در بازی های آنلاین وضع کنند. با این وجود قوانین جدید شامل یک پیشنهاد هستند که احتمالاً صنعت بازی های کامپیوتری از آن استقبال می کند و رگولاتورها را ملزم می کند پروسه تایید بازی ها را در ۶۰ روز تکمیل کنند.
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب